Rendezvénynaptár
-
december 11.13:30 - 16:00
-
2025. január 23. 08:00 - 25. 12:00Kódszáma: SZTE-FOK/2025.I./00027 Jelentkezni lehet online az OFTEX-ben, a tovabbkepzes@stoma.u-szeged.hu email címen, vagy a 70/198-1172-es mobilszámon.
A Neptun rendszerre épülő Messenger Órarend chatbottal hatékonyabban és sikeresebben szervezhetik a hallgatók a mindennapjaikat a szorgalmi és a vizsgaidőszakban. Pár mozdulat, és máris megjelenik a naptár olyan hasznos információkkal, mint az oktató és a tanterem neve, ráadásul a térkép nézet azt is pontosan megmutatja, hol lesz az óra vagy a vizsga. Az útvonaltervező pedig segít megtalálni a leggyorsabb utat.
A chatbot minden felhasználó saját óra- és vizsgarendjét mutatja a kezdéskor szükséges első regisztráció után, a rendszeres frissítéseknek köszönhetően naprakészen, az esetleges változásokat (terem vagy időpont változása) követve. A chatbot előnye, hogy nem szükséges semmilyen applikáció letöltése, csak egyszeri, a Neptun kódot igénylő regisztráció kell a szolgáltatás eléréséhez.
A felhasználóbarát, az óratípusokat és a vizsgákat különböző színnel jelölő felületen az egyes órára vagy vizsgára kattintva jelennek meg a részletes információk (a pontos cím, a térkép, a kreditek száma – csak hogy a legfontosabbak emeljük ki), így áttekinthető és követhető a naptár.
A chatbotnak köszönhetően kérdésekkel vagy akár szavakkal is kereshető a felület tartalma. Ha például valaki a másnapi óráira kíváncsi, elég a „holnap” szót beírnia, vagy ha a következő vizsgája időpontját szeretné megtudni, a „következő” szóval is tud keresni.
Az Órarend chatbotot a RoboRobo munkatársai fejlesztették, akik mind az SZTE egykori diákjai, a tesztelésben pedig több mint ötven szegedi hallgató vett részt – mindannyian tudják, mekkora segítség egy ilyen mindentudó órarend a zsebükben, ha órára kell sietniük, vagy nem jut eszükbe, pontosan hol is lesz a vizsgájuk.
Szakál Péter, a Szegedi Tudományegyetem oktatási igazgatója a fejlesztéssel kapcsolatban hangsúlyozta, az egyetem elkötelezett a hallgatói sikeresség növelése érdekében, és ehhez nagyban hozzájárulhat a hallgatók segítése az adminisztratív feladatokban való eligazodásban is.
Az Órarend chatbot eléréséről és a tudnivalókról a hallgatók üzenetben kapnak tájékoztatást.
A chatbot a Szegedi Tudományegyetemen valósult meg az Európai Unió támogatásával. Projektazonosító: EFOP-3.4.3-16- 2016-00014
SZTEinfo